Close

Slaapprogramma

Hoe is jouw slaap? Hoeveel uur slaap je? Slaap je slecht? Heb je genoeg remslaap? Hoe vaak kan je niet slapen? Slaap je onrustig? Wil je tips om beter te slapen?

We geven je graag tips waarmee je direct aan de slag kunt om zo beter te slapen en een eerste stap te zetten richting een fit en vitaal leven. Lees erover in ons E-book.

Lees hieronder meer over ons slaapprogramma.

Wat?

Een slaap- en leefstijlanalyse is een analyse van je leef- en slaapritme, waarbij je activiteit, slaap, rust en verschillende biomarkers gemonitord worden.

Waarom?

Je hoeft niet gepromoveerd te zijn om te weten dat slaap essentieel is. Iedereen die slecht, onrustig slaapt of slaapproblemen heeft, kan je dat vertellen. Maar hoe essentieel is slaap nou daadwerkelijk?
Uit verschillende studies blijkt, dat de kwaliteit van slaap op persoonlijk niveau, geluk of het tevredenheidsniveau van mensen voorspelt [1]. Onderzoek duidt de relatie aan tussen slaap, korte termijn uitval en het aanwezig zijn maar weinig uit handen krijgen [2]. Daarnaast is bewezen, dat slaap en mentale en fysieke stress elkaar sterk beïnvloeden [3]. Verder duidt een studie onder honderdduizenden werknemers in verschillende industrieën een stevige positieve correlatie aan tussen de kwaliteit van slaap en de mate van hoe productief mensen zijn op het werk [4]. Een systematische review laat zien dat het promoten van gezondheid en slaap door organisaties via gezondheidsprogramma’s, de slaaptijd en -kwaliteit van hun werknemers en hierop hun prestaties overdag deed toenemen [5].

Hoe?

Data wordt verkregen via een biometrische ring, weekschema en slaapvragenlijst. Aan de hand van deze informatie wordt er in ons Cloud platform gezocht naar verbanden, waarbij biomarkers tegen elkaar worden afgezet.

Biometrische ring

Tijdlijn

  1. Aanschaf of lease van de biometrische ring
  2. Periode data verzamelen
  3. Uitvragen vragenlijst en weekschema
  4. Analyse
  5. Sessie van 2 uur
  6. Plan van aanpak
  7. Eventueel vervolgsessie van 2 uur

Wat mag je verwachten?

Een doorgronde analyse van welke effecten jouw leefritme, persoonlijke kenmerken, agenda en gedrag hebben op je slaap en energie. In een sessie van 2 uur wordt data gekoppeld aan je persoonlijke ervaringen.

Wij nemen je op een inzichtelijke manier in dit proces mee, zodat je de mechanismen leert begrijpen. Dat maakt het verschil en levert een duidelijk theoretisch kader op waaraan concrete acties opgehangen worden, zodat je begrijpt waarom je iets doet. Op deze manier word je zelfredzaam in het aansturen van de kwaliteit van je slaap en algehele energieniveau, wat essentieel is voor duurzame winst.
Hieruit volgen een aantal evidence-based practices: acties per dagdeel, die specifiek van toepassing zijn op jouw situatie.
Dit wordt uitgebreid vastgelegd in een verslag, onderbouwd met bevindingen uit de onttrokken data.
Deze analyses kunnen ook op organisatie- en/of teamniveau worden uitgevoerd, waarbij het bijvoorbeeld aan een gezamenlijke slaap-challenge kan worden gekoppeld.

Investering

Optie 1:
Lease biometrische ring (100 dagen), uitgebreide data-analyse, twee coachingssessies en advisering van 2 uur, gepersonaliseerd verslag met plan van aanpak.
€ 1.090,= ex btw, incl. lease biometrische ring en oorsensor


Optie 2:
Lease biometrische ring (50 dagen), uitgebreide data-analyse, coachingssessie en advisering van 2 uur, gepersonaliseerde interventies in bullets.
€ 800,= ex btw, incl. lease biometrische ring en oorsensor

Privacy

Data wordt niet buiten Mind&Health gedeeld. Na afloop wordt de data ontkoppeld van ons platform.

Wil je ook beter slapen en uitgerust wakker worden? Meld je dan nu aan.

Bronvermelding

[1] Hargreaves, S. (2000). Health, happiness, and a good night’s sleep. The Lancet, 355(9198), 155. & Shin, J. E., & Kim, J. K. (2018). How a good sleep predicts life satisfaction: The role of zero-sum beliefs about happiness. Frontiers in Psychology, 9(AUG), 1589.
[2] Burton, W. N., Chen, C. Y., Schultz, A. B., & Li, X. (2017). Association between Employee Sleep with Workplace Health and Economic Outcomes. Journal of Occupational and Environmental Medicine, 59(2), 177–183.
[3] Åkerstedt, T., Knutsson, A., Westerholm, P., Theorell, T., Alfredsson, L., & Kecklund, G. (2002). Sleep disturbances, work stress and work hours: A cross-sectional study. Journal of Psychosomatic Research, 53(3), 741–748.
[4] Gingerich, S. B., Seaverson, E. L. D., & Anderson, D. R. (2018). Association Between Sleep and Productivity Loss Among 598 676 Employees From Multiple Industries. American Journal of Health Promotion, 32(4), 1091–1094.
[5] Robbins, R., Jackson, C. L., Underwood, P., Vieira, D., Jean-Louis, G., & Buxton, O. M. (2019). Employee Sleep and Workplace Health Promotion: A Systematic Review. American Journal of Health Promotion, 33(7), 1009–1019.