Close

Het Mind&Health slaapprogramma: wordt uitgeruster wakker en krijg meer energie!

Meten is weten – dat geldt ook voor je slaap

Via een biometrische ring kun je de hele dag en nacht precies meten, wat je doet en hoe je lichaam daarop reageert. Met het Mind&Health slaapprogramma verkrijg je zo inzicht in de kwaliteit van je slaap, ontspanning, beweging en je leefstijl via biometrische data. Door een uitgebreide analyse van je slaap- en leefdata kunnen gaan wij met jou in gesprek en komen we tot een aantal best practices die specifiek afgestemd zijn op jouw en jouw behoeften. Zo komen wij tot een speciaal voor jou op maat gemaakte plan van aanpak.

Hoe werkt het programma?

De data wordt verkregen via een biometrische ring, welke je een periode van 50 of 100 dagen dag en nacht draagt. Daarnaast vul je een uitgebreid weekschema en een slaapvragenlijst in welke je met onze slaapexpert bespreekt. Aan de hand van deze informatie wordt er in ons cloud platform gezocht naar verbanden tussen verschillende data, waarbij biomarkers tegen elkaar kunnen worden afgezet om verbanden te ontdekken.

In het geval van de analyse en begeleiding van een groep, wordt alle data anoniem weergegeven, zodat het nooit op een individu terug te leiden is.

Stappen/Tijdlijn:

Totale duur 50 of 100 dagen.

  1. Aanschaf of lease biometrische ring en oorsensor
  2. Periode van data trekken
  3. Uitvragen vragenlijst en weekschema
  4. Analyse
  5. Slaapsessie van 2 uur
  6. Plan van aanpak
  7. Vervolgafspraak

Wat mag je verwachten?

Een grondige analyse van welke effecten jouw leefritme, agenda en gedrag hebben op je slaap en energie. In de sessie wordt data gekoppeld aan je persoonlijke ervaringen.

Wij nemen je op een inzichtelijke manier mee in dit proces, zodat je de mechanismen leert begrijpen. Dit maakt voor jou het verschil en levert je een duidelijk (theoretisch) kader op waaraan praktische interventies opgehangen worden, zodat je begrijpt waarom je iets doet. Dit is de basis voor een succesvolle verandering van je leefstijl.

Op deze manier word je zelfredzaam in het aansturen van de kwaliteit van je slaap en algehele energieniveau, wat belangrijk is voor duurzame winst.

Hieruit volgen een aantal best practices of interventies per dagdeel, die specifiek van toepassing zijn op jouw situatie.

Dit wordt uitgebreid vastgelegd in een verslag en onderbouwd met bevindingen uit de gewonnen data.

Voor je organisatie of team

Ga een uitdaging aan met je organisatie of team, en kijk wat de resultaten en bevindingen zijn door de slaapprestaties van de hele groep in kaart te brengen. Individuele data wordt altijd anoniem weergegeven, zodat het nooit is terug te leiden op een individu.

Een groepstraject helpt een gezondere cultuur binnen je organisatie of team te creëren, door belangrijke parameters voor geluk en productiviteit (HRV en slaap) objectief in kaart te brengen en gezamenlijk de intentie aan te gaan hierin te verbeteren.

Voor de werkgever komen uit de resultaten in combinatie met de bevindingen uit de gespreksessies rode draden naar voren die je mogelijk niet intern inzicht in had verkregen. Deze kun je vervolgens intern verder oppakken.

Een voorbeeld van een dataset van twee personen, waarbij er in juli circa 5% minder goed geslapen wordt

De biometrische ring waar we mee werken is gevalideerd en benaderd de accuratie van een polysomnografie (PSG)

Via een mobiele applicatie heb je zelf dagelijks inzicht in je slaappatroon

Leer je slaapfasen kennen: geniet je voldoende diepe (‘fysieke’) slaap en voldoende REM (‘cognitieve’) slaap?

Op zoek naar verbanden…

Via een grondige analyse en duidelijk advies krijg je inzicht in je slaapgedrag en je gaat naar huis met concrete actiepunten die aansluiten op jouw levensstijl en wensen!

Investering

Er zijn twee opties, je schaft zelf een ring aan of je leent een ring (alleen maat xxx beschikbaar).

Wil je ook beter slapen en uitgerust wakker worden? Meld je dan nu aan.