Close

Boekentips over werkleven

Dit zijn de ‘must-reads’ voor de energizer Werkleven volgens onze experts.

Werken voor een salarisstrookje is niet meer van deze tijd. Wil jij ook meer geluk en bezieling vinden in je werk? Word dan ook een happyholic en ga op zoek naar een leuker werkend leven! Als millennials hebben wij heel andere behoeften als het gaat om werk. We werken niet om te concurreren met collega’s voor de beste promotie, we werken om geïnspireerd te raken. We willen groeien en ontwikkelen, impact maken en betekenisvol zijn. En wij staan niet alleen, steeds meer mensen willen happyholics worden. Maar hoe realiseer je dat? In dit boek lees je hoe je leuk en betekenisvol werk kunt vinden. Dat is beter voor jezelf, maar ook voor je organisatie. Itamar Sharon is happyholic. Hij werkte bij traditionele bedrijven en ontdekte al vlug dat hij daar niet gelukkig zou worden. Sindsdien richt hij zich als trainer, coach en spreker op het helpen van happyholics om meer bezieling en plezier te realiseren in hun werk. Zijn missie? Een leuker werkend leven voor iedereen

Zet mensen bij elkaar en je krijgt gedoe. Gegarandeerd! De eerste reageert te veel vanuit zijn ego, de tweede luistert niet en de derde is veel te direct. Met als gevolg dat de afgesproken doelen met meer moeite worden gehaald. Of niet. Als klap op de vuurpijl verslechtert de sfeer en de neerwaartse spiraal is in gang gezet. Waar gaat het mis? Het is menselijk elkaar de schuld te geven, maar dan mis je de basis. Het begint bij jou: wat zijn jouw drijfveren en hoe draagt jouw houding bij aan het bereiken van de resultaten? Vandaaruit ontstaan de vervolgvragen: werken jullie samen vanuit verbindend vermogen en spelen jullie hard op de bal én zacht op de man? Deze vragen breiden zich verder uit naar je team en je organisatie. Er staan leiders op met aandacht voor ratio én emotie. Dit leidt tot krachtige resultaten in een positieve werkomgeving. Daar gaat dit boek over! 

Het bedrijfsleven wordt vaak geassocieerd met omzet en winstmaximalisatie, maar slechts zelden met genegenheid, empathie, zorg voor anderen en liefde – deugden die eerder in verband worden gebracht met het privédomein. Toch wordt er in onderzoek steeds vaker verband gelegd tussen het welbevinden van de werknemer en de omzet en winst van het bedrijf. Een werknemer die empathisch wordt bejegend of met zorg wordt omringd blijkt beter te presteren. In dit boek wordt onderzocht welke rol de kracht van de liefde speelt in het bedrijfsleven. Wat agapè of caritas in de loop der eeuwen inhield wordt besproken